Vandaag mocht ik een groep studenten in een uurtje mijn verhaal en dat van Online Soccer Manager vertellen, met het doel om ze te inspireren hun eigen bedrijf te starten. In het YES!Delft gebouw waren ongeveer 50 studenten van de TU aanwezig.

YES!Delft is een high tech ondernemerscentrum met de missie om start-ups een maximale kans van slagen te geven. Studenten, professionals en wetenschappers komen hier samen om hun eerste stappen te zetten als ondernemer. Mij was gevraagd iets te komen vertellen over het ontstaan van Online Soccer Manager, hoe het groeide van een zolderkamerproject tot 5 miljoen gebruikers. En de valkuilen die ik onderweg heb moeten omzeilen.

Het college werd gepresenteerd door Paul van Riessen, adjunct hoofdredacteur van het maandblad Quote. Het was een interactief interview waarbij vragen uit de zaal de ruimte kregen.

Ik was wel benieuwd wat voor vragen de studenten zouden stellen. Ik vond het met name verrassend dat er veel kritische vragen gesteld werden over ethische kwesties. Bijvoorbeeld of de jonge doelgroep in combinatie met betalingen een probleem vormde. Of het concept van OSM uniek genoeg was of niet. En hoe het zat met mogelijke irritatie van gebruikers rondom bepaalde reclame op de website. Maar er werden ook praktische adviezen gevraagd over investeringen en over techniek.

yes-delft

Het was leuk om op deze manier een geïnteresseerd publiek te inspireren en wat bij te brengen. Het werd me in ieder geval duidelijk dat er binnen YES!Delft voldoende talent rondloopt. Ik hoorde een aantal mooie vindingen en initiatieven voorbij komen, waar we ongetwijfeld meer van gaan horen.

3 REACTIES

  1. Een lekker biertje was het, goed aan mij besteed. Overigens ook grappig, schuin tegenover het YES!Delft gebouw zit het pand van Derwort Loodgieters…

  2. Hoi Jeroen,
    Fijn dat je onze Delftse studenten weer wat wijzer hebt gemaakt.
    Nog een flesje wijn meegekregen?
    Groet mams

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.