Ter gelegenheid van de nieuwe 2.0 versie van OSM en het 10-jarig bestaan hebben we een promofilm van twee minuten gemaakt. Dit filmpje is gemaakt om de missie van OSM over te brengen: alle voetballiefhebbers 10 minuten per dag het gevoel te geven dat ze manager zijn van hun favoriete voetbalclub.
Het is een zeer professionele video geworden. De gebruikte 3D beelden zijn gemaakt door een doorgewinterde animator. De muziek is zorgvuldig geselecteerd en heeft wel iets weg van de Champions League hymne. De voice-over is van stemacteur Arnold Gelderman, die zijn stem eerder al leende aan personages in kaskrakers als Finding Nemo en De Leeuwenkoning. De montage met behulp van Adobe Première was geen sinecure. Maar het resultaat mag er zijn!
Het storyboard beschrijft een manager die in mei 2006 begonnen is met managen en daarna de éne prijs na de andere in de wacht heeft gesleept. Als duidelijk wordt wie deze geweldenaar is, blijkt het een (fictieve) speler van OSM van 16 jaar oud te zijn, met de zelf gekozen managernaam “joepiedepoepie”. Het filmpje is (exclusief de voice-over, dat wel) vertaald in 10 verschillende talen, waaronder Turks, Spaans, Portugees, Hongaars, Pools en Arabisch.